Es va construir el Gran Metro (L3)
Es Va Construir El Transversal (L1):
Es Va Construir La L5
Es Va Construir La L4:
Es Va Construir La L2:
La Seva Historia:
La història del metro de Barcelona té el seu origen en la inauguració del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià (actual línia Barcelona-Vallès) l'any 1863, que l'any 1929 es va soterrar, els projectes del Ferrocarril Metropolità Nord-Sud i del Ferrocarril Subterrani SO-NE, que van ser l'embrió del Gran Metro (L3) i del Metro Transversal (L1), inaugurats respectivament els anys 1924 i 1926 per les companyies Gran Metropolità de Barcelona i Ferrocarril Metropolità de Barcelona.
Projectes de GMB:
- Línia III: Cap al nord, des de Lesseps a Sant Gervasi, Vallcarca i Horta amb una longitud de 4.917 metres
- Línia IV: Línia de circumval·lació des de Lesseps a Sarrià, les Corts, Sants, Hostafrancs, el Poble-sec, la Rambla, per l'avinguda de la Catedral cap al Parc de la Ciutadella i l'Estació de França, on ennlaçaria amb la línia II.
- Línia V: Des de l'Estació de França cap al passeig de Colom, la Porta de la Pau i la Rambla de Santa Mònica fins a Liceu, on enllaçaria amb la línia I i IV.
La L9/L10/L11:
Les Primeres Linies Automatiques De Barcelona (Mes Endevant Va Ser Automatic La L11)
L9/L10 Fases:
FASE I: El Prat - Aeroport <----> Parc Logistic
FASE II: Fira 2 <----> Zona Universitaria L9 - Zona Franca <----> Zona Universitaria L10
FASE III: Campus Nord <----> Maragall
FASE IV: Sagrera Meridiana <----> Can Zam L9 - Sagrera Meridiana <----> Gorg L10
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada